,, WRAŻENIA I UCZUCIA ''
Ten tydzień dotyczył emocji- tematu trudnego, ale niezwykle ważnego dla nas wszystkich, a zwłaszcza dla dzieci. Głównym celem było urwalenie nazw i cech charakterystycznych różnych uczuć, ale również pomoc dzieciom w przeżywaniu emocji w odpowiedni sposób.
Dzieci uczyły się rozpoznawać nie tylko emocje własne, lecz także cudze, oraz podchodzić do nich z szacunkiem. Nauczyły się rozróżniać emocje przyjemne i nieprzyjemne, a także poznały nowe strategie radzenia sobie z tymi złymi. Oddawały różne emocje mimiką i gestami i zastanawiały się, jak na nie zareagować.
Dzieci również próbowały określić swoje lęki i znaleźć sposób na ich pokonanie. Zachęcam do głębszego zainteresowania się dziecięcymi lękami, ponieważ czasem wystarczy krótka rozmowa, by je rozwiać.
Ciekawą formą plastyczną były prace przedstawiające lęki, lecz w ramach oswajania strachu, zostały celowo zniszczone przez dzieci. Nie zabrakło także innych prac mających na celu rozwijanie sprawności rąk, tak potrzebnej przy późniejszej nauce pisania.
W tym tygodniu dzieci poznały także ostatnią w tym roku literę- H, h.
Opracowała: Marta Rogowska.