Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Miejskie Nr 6

NUTKI ZGŁĘBIAJĄ TAJEMNICE KSIĄŻEK

Utworzono dnia 11.05.2020

W tym tygodniu Nutki znów były zachęcane do czytania. Poznały wiersze Moje książki Iwony Salach, Kot Ewy Małgorzaty Skorek, Kup mi, mamo, książeczkę Tadeusza Kubiaka i Kłopoty w bibliotece Marcina Przewoźniaka. Prezentowały swoje ulubione książki, ucząc się w ten sposób wypowiadania. Brały udział w zabawach związanych z książkami, łączyły przedmioty z bajek z ich bohaterami, odgadywały tytuły na podstawie obrazków ( Kot w butach, Czerwony

Kapturek, Śpiąca Królewna). Dowiedziały się, jak różne tematy mogą poruszać książki. Badały różne faktury papieru. Nutki  oglądały książki – sprawdzały, co zawierają (okładka, strony, tekst, ilustracje). Dzieci wypowiadały się na temat obrazka, ilustracji lub usłyszanego tekstu. Układały i opowiadały historyjkę zgodnie z chronologią zdarzeń i ćwiczyły odróżnianie świata rzeczywistego od bajkowego. Rozmawiały o czytaniu książeczek i o tym,

czym różni się biblioteka od księgarni. Dzieci zapoznały się z pracą sprzedawcy książek i ćwiczyły liczenie podczas zabawy w księgarnię. Nutki zastanawiały się, jak dbać o książeczki i jak je naprawić. Przedszkolaki brały udział w różnych zabawach związanych z książkami i z biblioteką. Ćwiczyły równowagę i orientację wzrokowo-ruchową.

 

Używane na co dzień zabawki dość szybko się brudzą. W czyszczenie ich warto zaangażować dzieci: „kąpanie” klocków w wodzie z płynem do mycia naczyń czy wkładanie do pralki i suszenie pluszaków może być dla kilkulatka dobrą zabawą, która uczy odpowiedzialności i szacunku do rzeczy.

Wybór zabawek dawanych maluchom może okazać się nie lada wyzwaniem. Większość tych sprzedawanych obecnie w sklepach jest przeznaczona do bardzo konkretnych celów – zadaniem bawiącego się może być tylko naciskanie odpowiednich przycisków czy wykonywanie ściśle określonych czynności (np. kąpanie lalki). Niestety taki rodzaj zabawek nie pomaga w rozwijaniu wyobraźni. Dlatego warto kupować te, które są proste (nie mają wielu funkcji) i pozostawiają możliwość decyzji, w jaki sposób ich używać, na przykład: klocki, masy plastyczne, figurki, farby, kredki, instrumenty.

Istotny dla kształtowania kreatywności jest nie tylko rodzaj zabawki, ale również sposób, w jaki zostanie ona zaprezentowana dziecku. Jeśli maluch dostanie drewniane klocki, a nikt dorosły nie powie mu, do czego służą, być może zacznie od razu budować wieżę, ale może też ugotować z nich zupę czy używać jako telefonu. Dla kilkulatka lepsze może się okazać pozwolenie mu na zabawę zgodnie z jego własnym pomysłem niż pokazywanie, do czego służą dane przedmioty.

 

NUTKI ZGŁĘBIAJĄ TAJEMNICĘ KSIĄŻEK

Utworzono dnia 11.05.2020, 11:53

Zegar

Pogoda

Imieniny

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA